Σαφώς το εκπαιδευτικό σύστημα χωλαίνει και τα ίδια τα μαθήματα δεν είναι αυτά που θα έπρεπε να είναι.Πάντα έτσι ήταν στην συγχρονη Ελλάδα άλλωστε.Το ίδιο το εκπ.σύστημα αλλάζει κατά καιρούς με την εκάστοτε κυβέρνηση και τα συμφεροντα της.Αλλά το κείμενό σου δεν μου άρεσε για 2 λόγους.
Πρώτον διότι στρέφεσαι ενάντια συγκεκριμένου προσώπου και πολιτικής χροιάς και αυτό με θλίβει από εναν 17χρονο ..Η οργή –αγανακτηση σου στρέφεται σε λάθος στοχους.
Δεύτερον διότι είσαι ακριβώς στην ηλικία που πρέπει να κάνεις την διαπίστωση ότι μόνος σου θα ''εκπαιδευτεις'',μόνος σου θα στραφείς σε αυτά που θεωρείς σημαντικά για τον εαυτό σου κι όχι.Η εκπαίδευση δεν είναι αποδοχή αλλά επιλογή και αναζήτηση προσωπική.Οκ θα μου πεις προκειμενου να πετυχω στις εξετασεις πρεπει να μαθω αυτα που μου επιβαλλει το συστημα.Οκ κανενα πρόβλημα,καντο.Ολοι μας το καναμε εξαλλου..Καποιες
φορές όντως ο σκοπός αγιάζει τα μεσα.Aπλά στις ελευθερες ώρες σου ανοιξε ένα άλλο βιβλίο,άνοιξε λίγο Μπρεχτ ας πούμε,λίγο Λοντον ,Χεμινγουει.Αυτή είναι η δικια σου αντισταση,η δικια σου ελευθερια κι ώρα εκπαιδευσης..
***********************************************************************************
κε Ηλία Δεσύλλα εκτιμώ και σέβομαι τις απόψεις σας και σας ενημερώνω ότι πολυ θα ήθελα ν'ασχοληθώ και να μελετήσω αυτές τις εξέχουσες προσωπικότητες και το έχω πράξει όμως δεν ξέρω αν επικεντρωθείκατε στο καθημερινό πρόγραμμα των μαθητών. Βρίσκετε πουθενά ελεύθερο χρόνο για επιπλέον προσωπική επιμέλεια?γιατί εγώ όχι. Όσο για την αναφορά μου στο συγκεκριμένο πρόσωπο του πολιτικού χώρου δεν έγινε λόγω καποιας ιδιαίτερης κομματικης προτίμησης αλλα γιατι οι υπεύθυνοι πρέπει να μάθουν. Καλό ειναι να λέμε τις αληθειες ακομα και αν πονανε μερικές φορές. Σας ευχαριστώ για τη συμβουλή σας. - Πάνος
***********************************************************************************
Δεν πάνε πολλά χρόνια που πέρασα κι εγώ από την ηλικία σου..Θυμάμαι ότι έβρισκα χρόνο..κι αν όχι τοτε,σίγουρα μετά στο πανεπιστημιο θα έχεις υπερ-αρκετό χρόνο... Ηλίας Δεσύλλας
***********************************************************************************
Ηλία, Αν οι νέοι δε θέλουμε να έχουν φωνή, τότε ας μας ρίξουν στον Καιάδα.Αν υπάρχει έστω και κομμάτι από Δημοκρατία σε αυτήν τη χώρα, ας τους αφουγκραστούμε, αφού εμείς οι "μεγάλοι" που τα ξέρουμε όλα αποδειχτήκαμε ξανά ανίκανοι και μίζεροι.Το σχόλιό σου δε μου άρεσε για πολλούς λόγους: 1.Η οργή δεν έχει ηλικία. Οργισμένος μπορεί να είναι οποιοσδήποτε, ακόμα και σε αυτήν την ηλικία, ιδίως όταν ενημερώνεται ότι τα άλλα κράτη φροντίζουν ιδιαίτερα τα νιάτα τους και εδώ ερήμην τους παίρνονται αποφάσεις, ψηφίζονται νόμοι, υπονομεύοντας το μέλλον τους. 2.Θεωρώ ότι το κείμενο του Πάνου δεν το διάβασες προσεχτικά, γιατί τότε θα είχες υπολογίσει ότι δεν υπάρχει ελεύθερος χρόνος για Μπρεχτ, Λόντον Και Χεμινγουέι. 3. Αν η εκπαίδευση είναι επιλογή και αναζήτηση προσωπική και όχι αποδοχή, τότε γιατί υπάρχει το Υπουργείο Παιδείας; Ας το καταργήσουμε και ας πάψουμε να πληρώνουμε καρεκλοκένταυρους, που ούτως ή άλλως αποδεδειγμένα είναι άχρηστοι. Η Παιδεία είναι επιλογή. Η εκπαίδευση και ως λέξη ακόμα, θυμίζει τσίρκο που διδάσκει έναν απύθμενο ανταγωνισμό, μια βαθμοθηρία απροσμέτρητη, μόνο και μόνο για να στολίζει μετά το όνομά σου τους καταλόγους των ανέργων στον ΟΑΕΔ. 4. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζεις, δε θα έπρεπε να είχε γίνει ούτε ο Μάης του '68, ούτε το Πολυτεχνείο και κανένα κίνημα, καμία εκδήλωση διαμαρτυρίας από νέους. Σου υπενθυμίζω ότι τα νιάτα στη Γαλλία σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους παππούδες και τους γονείς τους είναι στους δρόμους, γιατί οι αποφάσεις που λαμβάνονται υποθηκεύουν και το δικό τους μέλλον. Εδώ τα παιδιά τους νέους τους θέλουμε στρατιωτάκια αμίλητα, ακούνητα, αγέλαστα; 5. Χτες μόλις διαβάσαμε μαζί με τον Πάνο το φοβερό διήγημα του Μπρεχτ "αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι". Σου το συνιστώ ανεπιφύλαχτα! Αν το διαβάσεις προσεχτικά, μέρος αυτής της παράνοιας φωτογραφίζει και ο Πάνος! 6. Ευτυχώς που είναι νέος και έχει μέσα του όραμα και ελπίδα για κάτι καλύτερο. Το καλύτερο όμως δεν έρχεται μόνο του, σαν μάννα εξ ουρανού. Οι ελεύθερες ψυχές έχουν μάθει να το απαιτούν και να καταγγέλουν καθέναν που σπάει τα φτερά προς την Ελευθερία. Είχε πει ο Τερζάκης: "Όλοι πλέον ελέγχονται και όλοι κρίνονται". Συμπληρώνω: Η συνέχεια της Ιστορίας που γράφεται τώρα, αυτούς θα δικαιώσει, αυτούς που δεν έκλεισαν το στόμα τους, δε λούφαξαν στον καναπέ τους... Σαν και του λόγου μας! Με χαιρετισμούς φιλικούς - Κίρκη
*************************************************************************************
Ηλία μου, αν η εκπαίδευση είναι προσωπική επιλογή κι όχι αποδοχή, γιατί υπάρχουν τα σχολιά και το υπουργείον της (δήθεν) παιδείας; Για να πληρώνουμε τους υπουργούς, υφυπουργούς, γραμματείς και φαρισαίους και όλους τους υπόλοιπους; Για να βαδίζει ένα κράτος σωστά, βλέπουμε πρώτα απ' όλα, αν η παιδεία λειτουργεί σωστά. Αν εκεί βαίνουν όλα καλά, τότε το κράτος στέκει ορθά. Μετά γράφεις, πως σε θλίβει το γεγονός ότι ένα παιδί 17χρονο στρέφεται ενάντια προσώπου και πολιτικής χροιάς. Περιμένεις όμως από έναν 17χρονο να γνωρίζει ότι η εκπαίδευσή του είναι προσωπική αναζήτηση. Δηλαδή, απ' την μια μεριά η ηλικία του δεν του επιτρέπει να έχει γνώμη κι απ' την άλλη να έχει; Θεωρώ, ότι πρέπει να χαιρόμαστε αν ένας νέος έχει το θάρρος να εκφράζει δημόσια την άποψή του και να τον ενθαρρύνουμε. Λογοτεχνία δεν είναι μόνο η ποίηση, το διήγημα,κ.λ.π. Λογοτεχνία είναι και τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη.. Και κάτι τελευταίο.. Πολιτική είναι τα πάντα στη Ζωή μας, ακόμη και ο έρωτας. Ευχαριστώ Πατεράκη Ευαγγελία
*************************************************************************************
Αγαπητέ Ηλία, δε μας ξίνισε το σχόλιό σου, απλά αντεπιχειρήματα εκθέσαμε. Δεν καταλαβαίνω γιατί θίχτηκες τόσο, επειδή δε συμφωνούμε μαζί σου. Καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του, νομίζω, σε αυτόν το χώρο, εκτός και αν δεν ισχύει κάτι τέτοιο. «Επιβάλλοντας «φασιστικά»», γράφεις. Δεν μπορούμε να επιβάλλουμε και να το θέλαμε⋅ ο χώρος δε βοηθά για κάτι τέτοιο. Εξάλλου, το ότι δεν το διάβασες σωστά το κείμενο του Πάνου, δεν είναι παρά μια άποψη⋅ όχι όμως φασισμός. Απέχει πολύ, νομίζω, από τέτοια πρακτική. Κάπου αλλού γράφεις “…ο Πανος έχει δικαιο αλλά πρέπει να βλεπει με αλλη ματιά καποια πραγματα” . Το “πρέπει” σου αυτό με ανησυχεί. Και γιατί να δεχτεί το δικό σου πρέπει και να μην υπακούσει στην εσωτερική του φωνή, που είναι να γράψει ό,τι αισθάνεται; Επίσης, άλλο “δίκαιο” και άλλο “δίκιο”. Στην πρότασή σου ταιριάζει η λέξη “δίκιο”. Το δίκαιο είναι οι εν συνόλω νόμοι ενός κράτους που ρυθμίζουν τις σχέσεις μεταξύ των μελών μιας κοινωνίας και επιστήμη που χωρίζεται σε αστικό δίκαιο, εμπορικό, συναλλακτικό, σωφρονιστικό, συνταγματικό. “Δίκιο” είναι ό,τι θεωρείται ορθό και σύμφωνο με τους ηθικούς και κοινωνικούς κανόνες. Επιπλέον, να σε ενημερώσω ότι ο Πάνος δε νιώθει καμία απόγνωση. Δεν προκύπτει από πουθενά από το κείμενό του αυτό και τυχαίνει να τον γνωρίζω προσωπικά.Δε διέκρινα ποτέ απόγνωση, ούτε μεμψιμοιρία πάνω του! Δεν είναι ιδίωμα του χαρακτήρα του, βλέπεις! Στο “κυρίες μου” διακρίνω κάποια ειρωνεία, αλλά δεκτή και αυτή, κύριε. Επιπλέον δε νομίζω ότι σπαταλά άδικα φαιά ουσία, γιατί: 1. Δεν είναι ανούσιο και άγευστο θέμα η εκπαίδευση στα σχολεία. Είναι ένα θέμα μείζον, κοινωνικό και μάλιστα πολιτικό, εφόσον στην Ελλάδα στερείται οργάνωσης και φροντίδας από όλους εν γένει τους πολιτικούς, δεκαετίες τώρα! 2. Πιστεύω πως όποιος σκέπτεται το θέμα εκπαίδευση και ζητά τη βελτίωση του, κατ’ επέκταση αναζητά την αλλαγή της κοινωνίας. Η σκάρτη εκπαίδευση παρήγαγε αυτούς που χρόνια τώρα λυμαίνονται τη χώρα και σάπισαν και την ελληνική κοινωνία.Για ν’ αλλάξει λοιπόν η Παιδεία, πρέπει η βάση της κοινωνίας να το απαιτήσει και η βάση της είμαστε εμείς, οι πολλοί και μαζί η νέα γενιά που προκύπτει. Στη Γαλλία έγιναν αγώνες και αγώνες από τους μαθητές και τους φοιτητές μέχρι να φτάσουν σε ένα κοινωνικό μοντέλο που να παράγει αλληλεγγύη και το ενδιαφέρον του πολίτη για τα πολιτικά. Επίσης δε νομίζω πως στερούμαι βασικές γνώσεις ψυχολογίας. Οι σπουδές μου είναι τέτοιες που δε μου το επιτρέπουν. Όσο για το ότι δε θα υπάρξει δράση και ούτε θα υπάρξει, δε νομίζω ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι καθένας επαναπαύεται στη δική του θεώρηση περί σωστού ή όχι. Αντιθέτως, η πολυφωνία, οι ανταλλαγή απόψεων, γέννησαν και τη φιλοσοφία και τις ιδέες από τις οποίες προέκυψε και η Δράση. Εξάλλου, η δράση είναι μία λειτουργία του συνόλου που δεν μπόρεσαν να την προβλέψουν ούτε αυτοί που την ήθελαν, ούτε αυτοί που τη φοβόντουσαν. Όσον αφορά τη φράση σου «Όσον αφορά τον ελεύθερο χρόνο,πιστευω ότι όση ώρα πάλευες εδώ να αποδείξεις πόσο χάλια είναι όλα ,θα μπορουσες να κανεις και κάτι αλλο” δε νομίζω να εννοείς ότι ο χώρος που φιλοξένησε το κείμενό του δεν αξίζει ή ότι στον ελεύθερο χρόνο του δεν αξίζει να ασκεί το μυαλό του και την ψυχή του στο γράψιμο. Μάλιστα ο ηθικός αυτουργός ήμουν εγώ που τον προέτρεψα να συμμετέχει ενεργά σε αυτό τον ιστοχώρο, πιστεύοντας ότι η συμμετοχή του εδώ θα του προσέφερε πολλά και θεωρώντας ότι εδώ η έκφραση είναι ελεύθερη και η γνώμη καθενός σεβαστή, ακόμα και όταν με αυτή διαφωνούμε. Ίσως να έκανα λάθος! Τέλος, δεν έβαλα στο στόμα σου λόγια που δεν είπες. Η πρότασή μου ακριβώς ήταν: “Σύμφωνα με όσα υποστηρίζεις, δε θα έπρεπε να είχε γίνει ούτε ο Μάης του '68, ούτε το Πολυτεχνείο και κανένα κίνημα, καμία εκδήλωση διαμαρτυρίας από νέους.” “Το σύμφωνα με όσα υποστηρίζεις…” δηλώνει ως έκφραση ότι στηρίχτηκα στις πρότερες απόψεις σου και όχι ότι μίλησες για Πολυτεχνείο και Μάη του ’68, που σημειωτέον, δε νομίζω ότι είναι και αηδίες, γιατί ως γεγονότα βιώθηκαν, απασχόλησαν, προβλημάτισαν και ακόμα προβληματίζουν. Τέλος, θέλω να πιστεύω ότι ο προβληματισμός μας στον ιστοχώρο αυτό με κοινωνικο-πολιτικά θέματα δεν αποτελεί απόδειξη ότι κλαίμε σκεπτόμενοι τη δική μας καθημερινή μιζέρια-ρουτίνα. Αντιθέτως, θεωρώ ότι τα μέλη του ιστοχώρου δεν κλαίγονται , μέσω των κειμένων τους, σκεπτόμενα τη μιζέρια τους, αλλά δηλώνουν με τη συμμετοχή τους εδώ το στόχο τους να αλλάξουν, έστω, το εκπαιδευτικό σύστημα. Με φιλικούς χαιρετισμούς ΚΙΡΚΗ
****************************************************************************************
1.Δεν αναφέρθηκα ως χασιμο χρονου την συμμετοχη του στο λογοκλαμπ..Αλλα τονιζω ότι καθως θυμαμαι τον εαυτο μου τοτε στα χρονια του ,δεν θυμαμαι να προλαβαινα καν να μπω στ ιντερνετ και να γραφω.Απλα βρίσκω υπερβολικο το να λεμε οτι δεν υπαρχει καθολου χρόνος. 2.Πάλι λες πραγματα που δεν είπα Κίρκη.''Άηδίες'' είναι οι απόψεις σου για το τι λες οτι υποννοώ για τον Μαη και το Πολυτεχνείο.Όχι για τα ιδια τα γεγονοτα. 3.Ξέρεις όμως κατι?Ο Πάνος έχει όραμα αλλά εσείς υποκρισία,τολμώ να πω.Υποκρισία από την γενιά του Πολυεχνείου που καποτε παλεψε,αγωνιστηκε για καποια ιδανικα,τα οποια στην συνεχεια η ιδια γενια ξεπουλησε και μας εφτασε ως εδω.Τα παιδια του πολυτεχνείου ειναι οι σημερινοι 50αρηδες,οι καλοβολεμενοι και με τους χαρτογιακαδες που μας υπενθυμίζουν καθημερινά αυτό το τραγικό ξεπούλημα.Μην μιλάτε για επαναστάσεις τις οποιες χαρίσατε.Σεβαστείτε την ιστορία.Ηλίας Δεσύλλας
***************************************************************************************
Ηλία μου, δε νομίζω πως τότε που έβγαζες το σχολείο είχε τέτοια άνθιση το διαδίκτυο, ώστε εύκολα και γρήγορα να έχει κάποιος από το σπίτι του δυνατότητα να επικοινωνήσει μέσω αυτού. Δεν πιστεύω δε, ότι η σωστή ενασχόληση με αυτό το μέσο είναι χάσιμο χρόνου. Επίσης, θα ήθελα να σου πω ότι, επειδή δεν άντεχα την υποκρισία, δήλωσα παραίτησηω από το ελληνικό δημόσιο σχολείο, επειδή θεωρούσα πως είναι εξαιρετικά υποκριτικό, όσον αφορά τη λειτουργία του και τις μεθόδους του. Τέλος, θα ήθελα να σου πω ότι με προσβάλλει η άποψή σου ότι συλλήβδην καταδικάζεις τη γενιά του Πολυτεχνείου. Έχω φίλη που ο εξάδερφος της πυροβολήθηκε στα γεγονότα τότε και δε βρίσκεται πια ανάμεσά μας-αλλά για μένα ακόμα ζει! Ζει μέσα από τις ιδέες του και το όραμά του για μια καλύτερη Ελλάδα και έναν πιο δίκαιο κόσμο. Προσωπικά, δεν ξεπούλησα καμιά επανάσταση πρώτον γιατί ήμουν μόλις 11 χρονών τότε για να γνωρίζω το ξεπούλημα και δεύτερον γιατί ακόμα και σήμερα δεν έχω καλοβολευτεί, ούτε περιφέρομαι με χαρτογιακά από υπουργείο σε υπουργείο. Μη γενικεύεις, σε παρακαλώ. Οι επαναστάσεις ξεπουλιούνται από όσους τις εκμεταλλεύτηκαν για να αναρριχηθούν επαγγελματικά και να κερδίσουν οικονομικά. Εγώ, ούτε ταχτοποιημένη σε καμιά δουλίτσα είμαι, ούτε ζω από τα πολλά λεφτά που έβγαλα εκμεταλλευόμενη ιδέες, γιατί απλώς δεν τα έχω. Δε θα μπω στη διαδικασία να ονομάσω καμιά από τις ιδέες σου "αηδίες", γιατί, πολύ απλά, τις σέβομαι, ακόμα και αν απ΄χουν στάδια από τις δικές μου. Ο πολιτισμένος διάλογος αυτό το θεωρεί σημαντική προ'υ'πόθεσή του για να διεξάγεται σε ευπρεπές κλίμα! Όσο για την Ιστορία, τη σέβομαι τόσο που ακόμα και σήμερα τη μελετώ. Θα σου προτείνω ένα εξαιρετικό βιβλίο: "Ιστορία κωμικοτραγική του ελληνικού κράτους του Ραφαηλίδη". Νομίζω πως θα τη διαβάσεις με ενδιαφέρον, γιατί γράφει μέσα ό,τι επιμελώς μας έκρυψαν και συνεχίζουν να κρύβουν όσοι φοβούνται την Αλήθεια. Και επειδή η αλήθεια είναι πονά, τις περισσότερες φορές την αποφεύγουμε. Τέλος, ελπίζω η δική σου γενιά, να φανεί καλύτερη από την προηγούμενη, τη δική μας. Αυτό ελπίζω, γι' αυτό και ζω! Περιμένοντας να σηκώσετε εσείς ψηλά την Ελλάδα και με τους αγώνες σας να αξιωθείτε έναν κόσμο καλύτερο! Όσο για τα λάθη της δικής μου γενιάς, εκ μέρους της, έστω και αυθαίρετα σου ζητώ συγνώμη, αν νομίζεις, μετά από αυτά που σου έγραψα, οφείλω να τη ζητήσω! Επιμένω πάντως να σου γράφω φιλικά... Μια καλημέρα και να είσαι καλά! Μια υποκρίτρια που επιμένει να σου υπενθυμίζει ότι, παρόλα όσα ειπώθηκαν, σε θεωρεί φίλο. ΚΙΡΚΗ
|
|