Eίσοδος Μελών

Βαθμολογία Χρηστών
 
5.0
Reviewed by Sotos
"Bravo!!!!!!!!!!!!! "
Βαθμολογία Χρηστών
 
5.0
Reviewed by logoclub.gr
Βαθμολογία Χρηστών
 
5.0
Reviewed by logoclub.gr
Βαθμολογία Χρηστών
 
5.0
Reviewed by logoclub.gr
< >

Κριτικές Κειμένων

Online -χρήστες & επισκέπτες Εξωτερικού

Now 41 guests online

Who's Online

Έχουμε 205 επισκέπτες συνδεδεμένους

Καλώς ήρθατε

στον Ιστοχώρο του Λογοτεχνικού Club,που δημιουργήθηκε από ανθρώπους που αγαπούν την λογοτεχνία και επιθυμούν να προβάλλουν αυτό το κομμάτι του πολιτισμού μας σε όλον τον κόσμο.

Εκτύπωση PDF
RSS
LOGO VIMA *** Άλλο Ταπεινές απόψεις ενός δεκαεπτάχρονου για την ελληνική εκπαίδευση
 

Ταπεινές απόψεις ενός δεκαεπτάχρονου για την ελληνική εκπαίδευση Featured Hot

Παιδεία στην Ελλάδα

Σάββατο βράδυ. Η πεντάωρη «μελέτη» του μαθήματος της ιστορίας μόλις έχει ολοκληρωθεί. Την ερχόμενη Δευτέρα θα εξεταστώ γραπτά και πρέπει να έχω αποστηθίσει μερικές δεκάδες σελίδες, αγνοώντας το περιεχόμενο τους, για κάποιο λόγο που δεν έχω έως τώρα κατανοήσει κατά τη διάρκεια της εξαετούς φοίτησής μου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το επόμενο Σάββατο θα επαναλάβω την ίδια «μελέτη» για το μάθημα της βιολογίας και έπειτα της λογοτεχνίας και έπειτα των Αρχαιων Ελληνικών και έπειτα των Λατινικών.Δυστυχώς, τη διαδικασία αυτή δεν επιτελώ μόνο εγώ αλλά χιλιάδες μαθητές της Τρίτης Λυκείου σύμφωνα με το υπάρχον εκαπιδευτικό μας σύστημα, που σαφώς απαιτεί εμμέσως και μία μικρή βοήθεια δώδεκα ωρών την εβδομάδα από ένα ιδιαιτερο μάθημα ή ένα οργανωμένο φροντιστήριο, ώστε να είναι όλοι κατάλληλα προετοιμασμένοι για την «ώρα της κρίσης».

Το ερώτημα όλων των έλλογων μαθητών είναι γιατι να επικρατεί μία τέτοια θλιβερή κατάσταση, που είναι γενικευμένη βέβαια στη χώρα μας αλλά αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο εμάς τους μαθητές είναι η παιδεία. Παραθέτω το πρόγραμμα ενός μαθητή της τρίτης Λυκείου για να δικαιολογήσω αυτό το ερώτημα. Πρωινό ξύπνημα στις 7.30 και έναρξη του σχολικού προγράμματος στις 8.15. Λήξη του στις 14.05. Πρόχειρο συνήθως γεύμα στις 14.30 που καταλώνεται σε ταχύτατους ρυθμούς –γεγονός επιβλαβές για την υγεία- καθώς ακολουθεί στις 15.00 ένα ελαφρύ τετράωρο στο φροντιστήριο, όπου ο μαθητής θα πρέπει να λύσει όλες του τις απορίες μίας και το σχολείο δεν προσφέρεται. ( Μη ζητάμε και τέτοιες πολυτέλεις σε χαλεπούς καιρούς! ) Λήξη του μαθήματος στις 19.00 και χαλάρωση του εφήβου στο μαγικό εκείνο κουτάκι που λεει πάντα την αλήθεια και διαμορφώνει υγιή πρότυπα και ένα πολυ απλό και προσιτό τρόπο ζωής (Ναι είναι η τηλεόραση, όπως όλοι καταλάβατε!) έως τις 20.00, οπότε αρχίζει το μαρτύριο: «μελέτη» του σχολικού προγράμματος(συνήθως δεν υπερβαίνει τις δύο ώρες καθώς πολλοί-αν όχι όλοι- οι καθηγητές γνωρίζουν ότι οι μαθητές πηγαίνουν σε κάποιο φροντιστήριο, όποτε δε χρειάζεται να παραδώσουν μεγάλο κομμάτι της ύλης ή να τους επιβαρύνουν με πρόσθετες ασκήσεις) και από τις 22.00 έως τις 02.00 ξεκινά η μελέτη για το φροντιστήριο. Έτσι, οι ώρες βραδινού ύπνου είναι για ένα μαθητή που στοχεύει να εισαχθεί σε ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα περίπου πέντε ώρες, το φαγητό του είναι πρόχειρο και καταναλώνεται υπό απαράδεκτες συνθήκες και το άγχος με την αγωνία τον κατακλύζουν. Τα λήμματα ξεκούραση, γέλιο και άθληση απουσιάζουν από το λεξιλόγιο του μαθητη που σπαταλά εν τέλει τα ωραιότερα χρόνια της εφηβικής του ζωής.

Κανείς δε ζήτησε στα σχολεία κυρία Διαμαντοπούλου το μάθημα των Αγγλικών ν’ αποτελεί μάθημα βαρύτητας, (άλλωστε δε γνωρίζουν οι μαθητές επαρκώς τα Ελληνικά και ελλοχεύεται ο κίνδυνος υποβάθμισης του πολιτισμού, όταν ένας λαός αγνοεί τη γλώσσα και ιστορία του) διαδραστικούς πίνακες, σύγχρονους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Στην Ελλάδα δυστυχώς κάτι τέτοιο είναι ουτοπικό, καθώς όχι μόνο δεν παρέχεται το προβλεπόμενο ποσό των εσόδων του κράτους στην παιδεία αλλά και οι καθηγητές δε διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις για να χρησιμοποιήσουν αυτά τα σύγχρονα μέσα(τενολογικός αναλφαβητισμός). Λύση του προβλήματος θα αποτελέσουν σταδιακά βήματα. Βελτίωση σχολικών κτιρίων, ώστε να νιώθουν οι μαθητές οικεία. Καθηγητές που να σκύβουν πάνω τους,να τους αγαπούν να τους επιβραβεύουν και παράλληλα ν’ ασκούν το επάγγελμα-λειτούργημα τους, ώστε να καταπολεμηθεί η παραπαιδεία και οι μαθητές μετά το τέλος της σχολικής μέρας να παίζουν, ν’ αθλούνται, να χαίρονται τη ζωή τους. Έπειτα βιβλία που να μην προάγουν το νοοκρατικό χαρακτήτα της παιδείας, αλλά την αληθινή γνώση που διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες των μαθητών, την κριτική και αφαιρετική τους ικανότητα και τους μεταμορφώνει σε ευσεινήδητους πολίτες.

Προς Θεου! Ούτε τα Αγγλικα ουτε και οι διαδραστικοί πίνακες θα αλλάξουν την τραγική κατάσταση, που θέτει σε κίνδυνο την ίδια την ύπαρξη των μαθητών, καθώς εύκολα μπορεί να τραυματιστούν ψυχικά σε μία τέτοια κρίσιμη και τρυφερή ηλικία. Η απογοήτευση των μαθητών είναι διάχυτη κυρία Διαμαντοπούλου και τείνει να μετατραπεί σε οργή, καθώς υποτιμάτε τη νουμοσύνη μας επανειλημμένως. Κατανοήστε επιτέλους ότι το μέλλον κάθε χώρας είναι η νέα γενιά και από αυτή θα επέλθουν οι λύσεις σε όλα τα ζητήματα που μας απασχολούν. Αν την αφήσετε, θα σας αφήσει και οι συνέπειες θα αποβολυν μοιραίες! Αν της φερθείτε με ειλικρίνεια και σεβασμό θα σας τα ανταποδώσει και τα αποτελέσματα θα είναι εκπληκτικά!

Κριτικές Χρηστών

Average user rating from: 5 user(s)

 

Αξιολόγηση:
 
4.4
 
 

Ταπεινές απόψεις ενος δεκαεπτάχρονου για την Ελληνική εκπαίδευση

Συγχαρητήρια για τις απόψεις σου, φίλε μου!

Τάκης



****************************************************************************************
σε ευχαριστώ πολύ φίλε Τάκη!
Reviewed by Takis D.-M.
October 20, 2010
View all my reviews
Report this review
 
 

Ταπεινές απόψεις ενός δεκαεπτάχρονου για την εκπαίδευση

Θερμά συγχαρητήρια, Πάνο, που ανέπτυξες έτσι όμορφα τις απόψεις σου για τη μεγάλη αιώνια πληγή του ελληνικού κράτους - την Παιδεία!!!

Το κείμενο αυτό, θα μπορούσε να είναι κάλλιστα μια πολύ καλή έκθεση ιδεών, απ' αυτές που ζητούν στις πανελλήνιες εξετάσεις σας, στο μάθημα της Νέας ελληνικής γλώσσας.

Μπράβο!!!

Πατεράκη Ευαγγελία



************************************************************************************
σας ευχαριστώ πάρα πολύ! - Πάνος




************************************************************************************
"Στην Γαλλία επίσης το εκπ.συστημα μετραει δεκάδες χρόνια ζωής..Γιατι??Γιατί ξέρουν που να στοχευσουν για να το αλλάξουν και δεν κλαίγονται σκεπτομενοι την δικιά τους καθημερινή μιζέρια - ρουτινα." Μήπως, γι' αυτό θα έπρεπε να δίνουμε βήμα στους νέους Έλληνες που τολμάνε να κοιτάζουν πάνω από τη μιζέρια; Γιατί για να φτάσουν να έχουν θάρρος να εκφράζονται ελεύθερα, σημαίνει ότι μπορούν να φωτίσουν λίγο τα σκοτάδια μας!.. Κι όσο για την απόγνωση, Ηλία μου, που είναι χαρακτηριστική της ηλικίας...Ηλία μου θα σου πω, ότι όλος ο ελληνικός λαός βρίσκεται πλέον σε απόγνωση...αφού μακριά τον κράτησαν σκοπίμως από τη γνώση... Παράλληλα, επειδή γνωρίζουμε από ψυχολογία, τυχαίνει να είμαστε και γονείς, γι' αυτό και μόνο αν μπορούσα θα βαθμολογούσα πάλι με 5 τον Πάνο κι ας τον ξαναβαθμολόγησες εσύ με 2... Πατεράκη Ευαγγελία


*************************************************************************************

Εδώ Ευαγγελία ταιριάζει να του αφιερώσουμε του Πάνου τη "διαθήκη" του Μιχάλη Κατσαρού! Το κάνω εγώ για σένα: Αντισταθείτε σ' αυτόν που χτίζει ένα μικρό σπιτάκι και λέει: καλά είμαι εδώ. Αντισταθείτε σ' αυτόν που γύρισε πάλι στο σπίτι και λέει: Δόξα σοι ο Θεός . Αντισταθείτε στον περσικό τάπητα των πoλυκατοικιών, στον κοντό άνθρωπο του γραφείου στην εταιρεία εισαγωγαί- εξαγωγαί, στην κρατική εκπαίδευση, στο φόρο, σε μένα ακόμα που σας ιστορώ. Αντισταθείτε σ' αυτόν που χαιρετάει απ' την εξέδρα ώρες ατέλειωτες τις παρελάσεις, σ' αυτήν την άγονη κυρία που μοιράζει έντυπα αγίων λίβανον και σμύρναν, σε μένα ακόμα που σας ιστορώ. Αντισταθείτε πάλι σ' όλους αυτούς που λέγονται μεγάλοι, στον πρόεδρο του Εφετείου αντισταθείτε στις μουσικές τα τούμπανα και τις παράτες σ' όλα τ' ανώτερα συνέδρια που φλυαρούνε, πίνουν καφέδες σύνεδροι συμβουλατόροι, σ' όλους που γράφουν λόγους για την εποχή δίπλα στη χειμωνιάτικη θερμάστρα, στις κολακείες, τις ευχές, τις τόσες υποκλίσεις από γραφιάδες και δειλούς για το σοφό αρχηγό τους. Αντισταθείτε στις υπηρεσίες των αλλοδαπών και διαβατηρίων στις φοβερές σημαίες των κρατών και τη διπλωματία στα εργοστάσια πολεμικών υλών, σ' αυτούς που λένε λυρισμό τα ωραία λόγια, στα θούρια, στα γλυκερά τραγούδια με τους θρήνους, στους θεατές, στον άνεμο, σ' όλους τους αδιάφορους και τους σοφούς, στους άλλους που κάνουνε το φίλο σας, ως και σε μένα, σε μένα ακόμα που σας ιστορώ αντισταθείτε. Τότε μπορεί βέβαιοι να περάσουμε προς την Ελευθερία. (το ποίημα "η διαθήκη μου" του Μιχάλη Κατσαρού)



*****************************************************************************************
Ευαγγελίααα! Το ανυπόγραφο σχόλιο είναι δικό μου! Συγχώρα με, αλλά όλο την ξεχνώ σε κάποιο συρτάρι του μυαλού μου! ΚΙΡΚΗ


*****************************************************************************************
Πραγματικά πιο πολύ με εντυπωσιασε θετικά η απαντηση του Πάνου παρά άλλων συναδελφων στον χωρο αυτό..Μιλάτε για δημοκρατία ωστόσο ένα σχόλιο που μάς ξινίζει αμεσως ορμαμε να το κατασπαράξουμε και να το κρίνουμε επιβάλλοντας ''φασιστικά'' στον άλλον την άποψη μας ότι ''σιγουρα δεν το διάβασες σωστα''.
Λοιπόν ειμαι κ εγω καπου εκει στα 23 κ δεν θεωρω τον εαυτό μου οτι γερασε..Ξέρετε κατι ο Πανος έχει δικαιο αλλά πρέπει να βλεπει με αλλη ματιά καποια πραγματα.Αυτη η απογνωση όντως ειναι χαρακτηριστικη της ηλικίας του κυρίες μου κι όποιος διαφωνεί απλά στερείται βασικές γνώσεις ψυχολογίας.Αυτό που λεω είναι ότι άδικα σπαταλάει φαια ουσια για κατι που ειναι ανουσιο και αγευστο όπως η εκπαιδευση στα σχολιά.Ξέρεις Πάνο όλοι μας τα περάσαμε και με τα χρόνια καταλαβαίνεις ότι απλά το συστημα δεν αλλάζει διότι είναι σκάρτη η ιδια η κοινωνία.Ωραία τα λέμε εδω αλλά όλο φιλοσοφίες και ιδέες είμαστε.Δράση δεν υπάρχει κι ούτε θα υπάρξει.Γιατί?Γιατί ο καθένας αναπαύεται στην δικιά του θεώρηση περί σωστού κι όχι..
Όσον αφορά τον ελεύθερο χρόνο,πιστευω ότι όση ώρα πάλευες εδώ να αποδείξεις πόσο χάλια είναι όλα ,θα μπορουσες να κανεις και κάτι αλλο..
Επίσης σας παρακαλώ μην βάζετε στο στομα μου λόγια που δεν ειπα..Π.χ αυτες τις αηδιες για τον Μαη του 68 και του Πολυτεχνειου.
Στην Γαλλία επίσης το εκπ.συστημα μετραει δεκάδες χρόνια ζωής..Γιατι??Γιατί ξέρουν που να στοχευσουν για να το αλλάξουν και δεν κλαίγονται σκεπτομενοι την δικιά τους καθημερινή μιζέρια - ρουτινα. Ηλίας Δεσύλλας



*****************************************************************************************
Πιστεύω ότι με αυτή τη νοοτροπία ποτέ δε θα επιτύχουμε την εξέλιξη της χώρας μας παρά μόνο θα τη βυθίζουμε ολοένα και περισσότερο στην αφάνεια. Σκοπος του κειμένου μου ειναι να καταδείξει τις ελλειψεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την επιτακτικη ανάγκη να βελτιωθούν και όχι την οργη μου. πραγματικα ομως με απογοητευει το γεγονός οτι χαρακτηριζεις την προσπαθεια μου φαια ουσία.ελπιζω το κοινό αίσθημα να διαφωνεί με αυτό ειδάλλως... χανόμαστε! Υ.Γ : δεν παλεύω ν'αποδείξω πόσο χαλια είναι όλα παλεύω να υπενθυμίσω ότι υπάρχει και η παιδεία σε αυτή τη χώρα και αποτελέι αναμβισβήτητα το μόνο μέσο για την πρόοδο του ανθρώπου και την ευημερία της κοινωνίας - Πάνος



*****************************************************************************************
Όχι δεν ειναι αυτη η νοοτροπία που μας εμποδιζει απο το να πετυχουμε πραγματα.Είναι το ότι εισαι στην θαλασσα βρεχεσαι,οταν βγαίνεις όχι.Θέλω να πω οτι πονας για το συστημα τωρα που το ζεις..Γιατι ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΕΣΕΝΑ..Ας μιλησουμε ενα χρόνο μετά.. Τα πραγματα δεν αλλαζουν γιατι βολευόμαστε και ξεχναμε..Η αλήθεια αυτή ειναι και πονάει.Όσο πεζή κι αν ειναι.Ηλίας Δεσύλλας
Reviewed by ΠΑΤΕΡΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
October 19, 2010
View all my reviews
Report this review
 
 

Ταπεινές απόψεις ενός δεκαεπτάχρονου για την εκπαίδευση

Δεν ξέρω….. ξέρω μόνο ότι με συγκίνησες παλληκάρι μου….. και ξέρεις γιατί ? Γιατί ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ η Ελλάδα φαίνεται ότι αρχίζει να κυκλοφορεί το αίμα της στις φλέβες της ! Και για να γίνω πιο κατανοητός. Το ότι ένας μαθητής 17 χρονών πέταξε στην άκρη τα Play stations και έβγαλε από την ντουλάπα του την ασπίδα του, πήρε την πένα- δόρυ του και κτύπησε την πόρτα ενός Λογοτεχνικού μάλιστα Site που συνήθως το κατακλύζουμε άνθρωποι της προηγούμενης και της προ – προηγούμενης γενιάς σου και μπήκες να ορθώσεις το ανάστημα σου και να μας τα πεις, να ορθώσεις τον λόγο σου, να εκθέσεις τα δίκαια σου, τις προτάσεις και της απόψεις της ΓΕΝΙΑΣ που θα σηκώσει την Ελλάδα μας στους ώμους της, και δεν μπήκες σε ένα Site για χαβαλέ και παιχνίδια……. Αυτό σημαίνει ότι αργά αλλά σταθερά η Αγαπημένη μας πατρίδα θα σηκωθεί και πάλι στα πόδια της και θα πάρει και πάλι την θέση που δικαιωματικά της αξίζει στο πάνθεο του Κόσμου. Καλωσόρισες Παλληκάρι μου στο Λογοκλάμπ ! Τιμή μας να σε έχουμε μπροστάρη στα δίκαια αιτήματα της γενιάς σου και πάντα το βήμα σου ανήκει σε σένα και στην γενιά που θα ξυπνήσει μαζί σου και την περιμένουμε να δώσουμε από κοινού τον αγώνα. Άλλωστε ΣΑΣ το ΧΡΩΣΤΑΜΕ…….. Καλή συνέχεια……



********************************************************************************
σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σας λόγια κύριε Νίκο με τιμούν ιδιαίτερα! - Πάνος
Reviewed by Nikos Stylianou
October 19, 2010
View all my reviews
Report this review
 
 

Ταπεινές απόψεις ενός δεκαεπτάχρονου για την εκπαίδευση

Σαφώς το εκπαιδευτικό σύστημα χωλαίνει και τα ίδια τα μαθήματα δεν είναι αυτά που θα έπρεπε να είναι.Πάντα έτσι ήταν στην συγχρονη Ελλάδα άλλωστε.Το ίδιο το εκπ.σύστημα αλλάζει κατά καιρούς με την εκάστοτε κυβέρνηση και τα συμφεροντα της.Αλλά το κείμενό σου δεν μου άρεσε για 2 λόγους.
Πρώτον διότι στρέφεσαι ενάντια συγκεκριμένου προσώπου και πολιτικής χροιάς και αυτό με θλίβει από εναν 17χρονο ..Η οργή –αγανακτηση σου στρέφεται σε λάθος στοχους.
Δεύτερον διότι είσαι ακριβώς στην ηλικία που πρέπει να κάνεις την διαπίστωση ότι μόνος σου θα ''εκπαιδευτεις'',μόνος σου θα στραφείς σε αυτά που θεωρείς σημαντικά για τον εαυτό σου κι όχι.Η εκπαίδευση δεν είναι αποδοχή αλλά επιλογή και αναζήτηση προσωπική.Οκ θα μου πεις προκειμενου να πετυχω στις εξετασεις πρεπει να μαθω αυτα που μου επιβαλλει το συστημα.Οκ κανενα πρόβλημα,καντο.Ολοι μας το καναμε εξαλλου..Καποιες
φορές όντως ο σκοπός αγιάζει τα μεσα.Aπλά στις ελευθερες ώρες σου ανοιξε ένα άλλο βιβλίο,άνοιξε λίγο Μπρεχτ ας πούμε,λίγο Λοντον ,Χεμινγουει.Αυτή είναι η δικια σου αντισταση,η δικια σου ελευθερια κι ώρα εκπαιδευσης..


***********************************************************************************
κε Ηλία Δεσύλλα εκτιμώ και σέβομαι τις απόψεις σας και σας ενημερώνω ότι πολυ θα ήθελα ν'ασχοληθώ και να μελετήσω αυτές τις εξέχουσες προσωπικότητες και το έχω πράξει όμως δεν ξέρω αν επικεντρωθείκατε στο καθημερινό πρόγραμμα των μαθητών. Βρίσκετε πουθενά ελεύθερο χρόνο για επιπλέον προσωπική επιμέλεια?γιατί εγώ όχι. Όσο για την αναφορά μου στο συγκεκριμένο πρόσωπο του πολιτικού χώρου δεν έγινε λόγω καποιας ιδιαίτερης κομματικης προτίμησης αλλα γιατι οι υπεύθυνοι πρέπει να μάθουν. Καλό ειναι να λέμε τις αληθειες ακομα και αν πονανε μερικές φορές. Σας ευχαριστώ για τη συμβουλή σας. - Πάνος


***********************************************************************************
Δεν πάνε πολλά χρόνια που πέρασα κι εγώ από την ηλικία σου..Θυμάμαι ότι έβρισκα χρόνο..κι αν όχι τοτε,σίγουρα μετά στο πανεπιστημιο θα έχεις υπερ-αρκετό χρόνο... Ηλίας Δεσύλλας



***********************************************************************************
Ηλία, Αν οι νέοι δε θέλουμε να έχουν φωνή, τότε ας μας ρίξουν στον Καιάδα.Αν υπάρχει έστω και κομμάτι από Δημοκρατία σε αυτήν τη χώρα, ας τους αφουγκραστούμε, αφού εμείς οι "μεγάλοι" που τα ξέρουμε όλα αποδειχτήκαμε ξανά ανίκανοι και μίζεροι.Το σχόλιό σου δε μου άρεσε για πολλούς λόγους: 1.Η οργή δεν έχει ηλικία. Οργισμένος μπορεί να είναι οποιοσδήποτε, ακόμα και σε αυτήν την ηλικία, ιδίως όταν ενημερώνεται ότι τα άλλα κράτη φροντίζουν ιδιαίτερα τα νιάτα τους και εδώ ερήμην τους παίρνονται αποφάσεις, ψηφίζονται νόμοι, υπονομεύοντας το μέλλον τους. 2.Θεωρώ ότι το κείμενο του Πάνου δεν το διάβασες προσεχτικά, γιατί τότε θα είχες υπολογίσει ότι δεν υπάρχει ελεύθερος χρόνος για Μπρεχτ, Λόντον Και Χεμινγουέι. 3. Αν η εκπαίδευση είναι επιλογή και αναζήτηση προσωπική και όχι αποδοχή, τότε γιατί υπάρχει το Υπουργείο Παιδείας; Ας το καταργήσουμε και ας πάψουμε να πληρώνουμε καρεκλοκένταυρους, που ούτως ή άλλως αποδεδειγμένα είναι άχρηστοι. Η Παιδεία είναι επιλογή. Η εκπαίδευση και ως λέξη ακόμα, θυμίζει τσίρκο που διδάσκει έναν απύθμενο ανταγωνισμό, μια βαθμοθηρία απροσμέτρητη, μόνο και μόνο για να στολίζει μετά το όνομά σου τους καταλόγους των ανέργων στον ΟΑΕΔ. 4. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζεις, δε θα έπρεπε να είχε γίνει ούτε ο Μάης του '68, ούτε το Πολυτεχνείο και κανένα κίνημα, καμία εκδήλωση διαμαρτυρίας από νέους. Σου υπενθυμίζω ότι τα νιάτα στη Γαλλία σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους παππούδες και τους γονείς τους είναι στους δρόμους, γιατί οι αποφάσεις που λαμβάνονται υποθηκεύουν και το δικό τους μέλλον. Εδώ τα παιδιά τους νέους τους θέλουμε στρατιωτάκια αμίλητα, ακούνητα, αγέλαστα; 5. Χτες μόλις διαβάσαμε μαζί με τον Πάνο το φοβερό διήγημα του Μπρεχτ "αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι". Σου το συνιστώ ανεπιφύλαχτα! Αν το διαβάσεις προσεχτικά, μέρος αυτής της παράνοιας φωτογραφίζει και ο Πάνος! 6. Ευτυχώς που είναι νέος και έχει μέσα του όραμα και ελπίδα για κάτι καλύτερο. Το καλύτερο όμως δεν έρχεται μόνο του, σαν μάννα εξ ουρανού. Οι ελεύθερες ψυχές έχουν μάθει να το απαιτούν και να καταγγέλουν καθέναν που σπάει τα φτερά προς την Ελευθερία. Είχε πει ο Τερζάκης: "Όλοι πλέον ελέγχονται και όλοι κρίνονται". Συμπληρώνω: Η συνέχεια της Ιστορίας που γράφεται τώρα, αυτούς θα δικαιώσει, αυτούς που δεν έκλεισαν το στόμα τους, δε λούφαξαν στον καναπέ τους... Σαν και του λόγου μας! Με χαιρετισμούς φιλικούς - Κίρκη



*************************************************************************************
Ηλία μου, αν η εκπαίδευση είναι προσωπική επιλογή κι όχι αποδοχή, γιατί υπάρχουν τα σχολιά και το υπουργείον της (δήθεν) παιδείας; Για να πληρώνουμε τους υπουργούς, υφυπουργούς, γραμματείς και φαρισαίους και όλους τους υπόλοιπους; Για να βαδίζει ένα κράτος σωστά, βλέπουμε πρώτα απ' όλα, αν η παιδεία λειτουργεί σωστά. Αν εκεί βαίνουν όλα καλά, τότε το κράτος στέκει ορθά. Μετά γράφεις, πως σε θλίβει το γεγονός ότι ένα παιδί 17χρονο στρέφεται ενάντια προσώπου και πολιτικής χροιάς. Περιμένεις όμως από έναν 17χρονο να γνωρίζει ότι η εκπαίδευσή του είναι προσωπική αναζήτηση. Δηλαδή, απ' την μια μεριά η ηλικία του δεν του επιτρέπει να έχει γνώμη κι απ' την άλλη να έχει; Θεωρώ, ότι πρέπει να χαιρόμαστε αν ένας νέος έχει το θάρρος να εκφράζει δημόσια την άποψή του και να τον ενθαρρύνουμε. Λογοτεχνία δεν είναι μόνο η ποίηση, το διήγημα,κ.λ.π. Λογοτεχνία είναι και τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη.. Και κάτι τελευταίο.. Πολιτική είναι τα πάντα στη Ζωή μας, ακόμη και ο έρωτας. Ευχαριστώ Πατεράκη Ευαγγελία


*************************************************************************************
Αγαπητέ Ηλία, δε μας ξίνισε το σχόλιό σου, απλά αντεπιχειρήματα εκθέσαμε. Δεν καταλαβαίνω γιατί θίχτηκες τόσο, επειδή δε συμφωνούμε μαζί σου. Καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του, νομίζω, σε αυτόν το χώρο, εκτός και αν δεν ισχύει κάτι τέτοιο. «Επιβάλλοντας «φασιστικά»», γράφεις. Δεν μπορούμε να επιβάλλουμε και να το θέλαμε⋅ ο χώρος δε βοηθά για κάτι τέτοιο. Εξάλλου, το ότι δεν το διάβασες σωστά το κείμενο του Πάνου, δεν είναι παρά μια άποψη⋅ όχι όμως φασισμός. Απέχει πολύ, νομίζω, από τέτοια πρακτική. Κάπου αλλού γράφεις “…ο Πανος έχει δικαιο αλλά πρέπει να βλεπει με αλλη ματιά καποια πραγματα” . Το “πρέπει” σου αυτό με ανησυχεί. Και γιατί να δεχτεί το δικό σου πρέπει και να μην υπακούσει στην εσωτερική του φωνή, που είναι να γράψει ό,τι αισθάνεται; Επίσης, άλλο “δίκαιο” και άλλο “δίκιο”. Στην πρότασή σου ταιριάζει η λέξη “δίκιο”. Το δίκαιο είναι οι εν συνόλω νόμοι ενός κράτους που ρυθμίζουν τις σχέσεις μεταξύ των μελών μιας κοινωνίας και επιστήμη που χωρίζεται σε αστικό δίκαιο, εμπορικό, συναλλακτικό, σωφρονιστικό, συνταγματικό. “Δίκιο” είναι ό,τι θεωρείται ορθό και σύμφωνο με τους ηθικούς και κοινωνικούς κανόνες. Επιπλέον, να σε ενημερώσω ότι ο Πάνος δε νιώθει καμία απόγνωση. Δεν προκύπτει από πουθενά από το κείμενό του αυτό και τυχαίνει να τον γνωρίζω προσωπικά.Δε διέκρινα ποτέ απόγνωση, ούτε μεμψιμοιρία πάνω του! Δεν είναι ιδίωμα του χαρακτήρα του, βλέπεις! Στο “κυρίες μου” διακρίνω κάποια ειρωνεία, αλλά δεκτή και αυτή, κύριε. Επιπλέον δε νομίζω ότι σπαταλά άδικα φαιά ουσία, γιατί: 1. Δεν είναι ανούσιο και άγευστο θέμα η εκπαίδευση στα σχολεία. Είναι ένα θέμα μείζον, κοινωνικό και μάλιστα πολιτικό, εφόσον στην Ελλάδα στερείται οργάνωσης και φροντίδας από όλους εν γένει τους πολιτικούς, δεκαετίες τώρα! 2. Πιστεύω πως όποιος σκέπτεται το θέμα εκπαίδευση και ζητά τη βελτίωση του, κατ’ επέκταση αναζητά την αλλαγή της κοινωνίας. Η σκάρτη εκπαίδευση παρήγαγε αυτούς που χρόνια τώρα λυμαίνονται τη χώρα και σάπισαν και την ελληνική κοινωνία.Για ν’ αλλάξει λοιπόν η Παιδεία, πρέπει η βάση της κοινωνίας να το απαιτήσει και η βάση της είμαστε εμείς, οι πολλοί και μαζί η νέα γενιά που προκύπτει. Στη Γαλλία έγιναν αγώνες και αγώνες από τους μαθητές και τους φοιτητές μέχρι να φτάσουν σε ένα κοινωνικό μοντέλο που να παράγει αλληλεγγύη και το ενδιαφέρον του πολίτη για τα πολιτικά. Επίσης δε νομίζω πως στερούμαι βασικές γνώσεις ψυχολογίας. Οι σπουδές μου είναι τέτοιες που δε μου το επιτρέπουν. Όσο για το ότι δε θα υπάρξει δράση και ούτε θα υπάρξει, δε νομίζω ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι καθένας επαναπαύεται στη δική του θεώρηση περί σωστού ή όχι. Αντιθέτως, η πολυφωνία, οι ανταλλαγή απόψεων, γέννησαν και τη φιλοσοφία και τις ιδέες από τις οποίες προέκυψε και η Δράση. Εξάλλου, η δράση είναι μία λειτουργία του συνόλου που δεν μπόρεσαν να την προβλέψουν ούτε αυτοί που την ήθελαν, ούτε αυτοί που τη φοβόντουσαν. Όσον αφορά τη φράση σου «Όσον αφορά τον ελεύθερο χρόνο,πιστευω ότι όση ώρα πάλευες εδώ να αποδείξεις πόσο χάλια είναι όλα ,θα μπορουσες να κανεις και κάτι αλλο” δε νομίζω να εννοείς ότι ο χώρος που φιλοξένησε το κείμενό του δεν αξίζει ή ότι στον ελεύθερο χρόνο του δεν αξίζει να ασκεί το μυαλό του και την ψυχή του στο γράψιμο. Μάλιστα ο ηθικός αυτουργός ήμουν εγώ που τον προέτρεψα να συμμετέχει ενεργά σε αυτό τον ιστοχώρο, πιστεύοντας ότι η συμμετοχή του εδώ θα του προσέφερε πολλά και θεωρώντας ότι εδώ η έκφραση είναι ελεύθερη και η γνώμη καθενός σεβαστή, ακόμα και όταν με αυτή διαφωνούμε. Ίσως να έκανα λάθος! Τέλος, δεν έβαλα στο στόμα σου λόγια που δεν είπες. Η πρότασή μου ακριβώς ήταν: “Σύμφωνα με όσα υποστηρίζεις, δε θα έπρεπε να είχε γίνει ούτε ο Μάης του '68, ούτε το Πολυτεχνείο και κανένα κίνημα, καμία εκδήλωση διαμαρτυρίας από νέους.” “Το σύμφωνα με όσα υποστηρίζεις…” δηλώνει ως έκφραση ότι στηρίχτηκα στις πρότερες απόψεις σου και όχι ότι μίλησες για Πολυτεχνείο και Μάη του ’68, που σημειωτέον, δε νομίζω ότι είναι και αηδίες, γιατί ως γεγονότα βιώθηκαν, απασχόλησαν, προβλημάτισαν και ακόμα προβληματίζουν. Τέλος, θέλω να πιστεύω ότι ο προβληματισμός μας στον ιστοχώρο αυτό με κοινωνικο-πολιτικά θέματα δεν αποτελεί απόδειξη ότι κλαίμε σκεπτόμενοι τη δική μας καθημερινή μιζέρια-ρουτίνα. Αντιθέτως, θεωρώ ότι τα μέλη του ιστοχώρου δεν κλαίγονται , μέσω των κειμένων τους, σκεπτόμενα τη μιζέρια τους, αλλά δηλώνουν με τη συμμετοχή τους εδώ το στόχο τους να αλλάξουν, έστω, το εκπαιδευτικό σύστημα. Με φιλικούς χαιρετισμούς ΚΙΡΚΗ



****************************************************************************************
1.Δεν αναφέρθηκα ως χασιμο χρονου την συμμετοχη του στο λογοκλαμπ..Αλλα τονιζω ότι καθως θυμαμαι τον εαυτο μου τοτε στα χρονια του ,δεν θυμαμαι να προλαβαινα καν να μπω στ ιντερνετ και να γραφω.Απλα βρίσκω υπερβολικο το να λεμε οτι δεν υπαρχει καθολου χρόνος. 2.Πάλι λες πραγματα που δεν είπα Κίρκη.''Άηδίες'' είναι οι απόψεις σου για το τι λες οτι υποννοώ για τον Μαη και το Πολυτεχνείο.Όχι για τα ιδια τα γεγονοτα. 3.Ξέρεις όμως κατι?Ο Πάνος έχει όραμα αλλά εσείς υποκρισία,τολμώ να πω.Υποκρισία από την γενιά του Πολυεχνείου που καποτε παλεψε,αγωνιστηκε για καποια ιδανικα,τα οποια στην συνεχεια η ιδια γενια ξεπουλησε και μας εφτασε ως εδω.Τα παιδια του πολυτεχνείου ειναι οι σημερινοι 50αρηδες,οι καλοβολεμενοι και με τους χαρτογιακαδες που μας υπενθυμίζουν καθημερινά αυτό το τραγικό ξεπούλημα.Μην μιλάτε για επαναστάσεις τις οποιες χαρίσατε.Σεβαστείτε την ιστορία.Ηλίας Δεσύλλας



***************************************************************************************
Ηλία μου, δε νομίζω πως τότε που έβγαζες το σχολείο είχε τέτοια άνθιση το διαδίκτυο, ώστε εύκολα και γρήγορα να έχει κάποιος από το σπίτι του δυνατότητα να επικοινωνήσει μέσω αυτού. Δεν πιστεύω δε, ότι η σωστή ενασχόληση με αυτό το μέσο είναι χάσιμο χρόνου. Επίσης, θα ήθελα να σου πω ότι, επειδή δεν άντεχα την υποκρισία, δήλωσα παραίτησηω από το ελληνικό δημόσιο σχολείο, επειδή θεωρούσα πως είναι εξαιρετικά υποκριτικό, όσον αφορά τη λειτουργία του και τις μεθόδους του. Τέλος, θα ήθελα να σου πω ότι με προσβάλλει η άποψή σου ότι συλλήβδην καταδικάζεις τη γενιά του Πολυτεχνείου. Έχω φίλη που ο εξάδερφος της πυροβολήθηκε στα γεγονότα τότε και δε βρίσκεται πια ανάμεσά μας-αλλά για μένα ακόμα ζει! Ζει μέσα από τις ιδέες του και το όραμά του για μια καλύτερη Ελλάδα και έναν πιο δίκαιο κόσμο. Προσωπικά, δεν ξεπούλησα καμιά επανάσταση πρώτον γιατί ήμουν μόλις 11 χρονών τότε για να γνωρίζω το ξεπούλημα και δεύτερον γιατί ακόμα και σήμερα δεν έχω καλοβολευτεί, ούτε περιφέρομαι με χαρτογιακά από υπουργείο σε υπουργείο. Μη γενικεύεις, σε παρακαλώ. Οι επαναστάσεις ξεπουλιούνται από όσους τις εκμεταλλεύτηκαν για να αναρριχηθούν επαγγελματικά και να κερδίσουν οικονομικά. Εγώ, ούτε ταχτοποιημένη σε καμιά δουλίτσα είμαι, ούτε ζω από τα πολλά λεφτά που έβγαλα εκμεταλλευόμενη ιδέες, γιατί απλώς δεν τα έχω. Δε θα μπω στη διαδικασία να ονομάσω καμιά από τις ιδέες σου "αηδίες", γιατί, πολύ απλά, τις σέβομαι, ακόμα και αν απ΄χουν στάδια από τις δικές μου. Ο πολιτισμένος διάλογος αυτό το θεωρεί σημαντική προ'υ'πόθεσή του για να διεξάγεται σε ευπρεπές κλίμα! Όσο για την Ιστορία, τη σέβομαι τόσο που ακόμα και σήμερα τη μελετώ. Θα σου προτείνω ένα εξαιρετικό βιβλίο: "Ιστορία κωμικοτραγική του ελληνικού κράτους του Ραφαηλίδη". Νομίζω πως θα τη διαβάσεις με ενδιαφέρον, γιατί γράφει μέσα ό,τι επιμελώς μας έκρυψαν και συνεχίζουν να κρύβουν όσοι φοβούνται την Αλήθεια. Και επειδή η αλήθεια είναι πονά, τις περισσότερες φορές την αποφεύγουμε. Τέλος, ελπίζω η δική σου γενιά, να φανεί καλύτερη από την προηγούμενη, τη δική μας. Αυτό ελπίζω, γι' αυτό και ζω! Περιμένοντας να σηκώσετε εσείς ψηλά την Ελλάδα και με τους αγώνες σας να αξιωθείτε έναν κόσμο καλύτερο! Όσο για τα λάθη της δικής μου γενιάς, εκ μέρους της, έστω και αυθαίρετα σου ζητώ συγνώμη, αν νομίζεις, μετά από αυτά που σου έγραψα, οφείλω να τη ζητήσω! Επιμένω πάντως να σου γράφω φιλικά... Μια καλημέρα και να είσαι καλά! Μια υποκρίτρια που επιμένει να σου υπενθυμίζει ότι, παρόλα όσα ειπώθηκαν, σε θεωρεί φίλο. ΚΙΡΚΗ
Reviewed by Ηλίας Δεσύλλας
October 19, 2010
View all my reviews
Report this review
 
 

Ταπεινές απόψεις ενός δεκαεπτάχρονου για την Εληηνική παιδεία

Πάνο, Πάνο μου!
Καλώς ήρθες λοιπόν, στο όμορφο παρεάκι μας!
Εδώ, από το λίγο καιρό που μετέχω, βρίσκω ανήσυχους ανθρώπους και τσουφ, βρίσκω και σένα εδώ!Λοιπόν Ανήσυχε, είμαι εδώ σε ακούω, σε διαβάζω και κυρίως όλο και περισσότερο σε εκτιμώ!
Τιμή μου που σε γνωρίζω και προσωπικά!
Υ.Γ. Πάνο, τα ορθογραφικάάά!!



****************************************************************************************
ευχαριστώ πολύ θα προσπαθήσω να δικαιώσω τις προσδοκίες σου και παράλληλα να διορθώσω και τα ορθογραφικά... - Πάνος
Reviewed by Κίρκη
October 19, 2010
View all my reviews
Report this review
 
 
 
Powered by jReviews

Κριτικές : Advanced Search

Κατηγορία:     Keywords: