ΔΕΥΤΕΡΑ : Χαράματα σαλπάραμε από το λιμάνι του Vancouver για την Intseon της Νότιας Κορέας. Ο τηλέγραφος χτύπησε κάτω στη μηχανή πρόσω ολοταχώς.
Το βράδυ βγήκαμε από το Juan de Fuka Str. Το στενο ανακαλύφθηκε το 1592 από τον θαλασσοπόρο Ιωάννη Φωκά.
Πλέομεν στα βαθιά νερά του Ειρηνικού Ωκεανού.
Ταξίδι 19 ημερών με Tanker, απόσταση 4.262 ναυτικά μίλια.
Θα βλέπουμε μόνο θάλασσα και ουρανό συντροφιά με τον Θεό.
ΤΡΙΤΗ : Ξημέρωσε μια μέρα γαλανή, πανέμορφη. Τα κύματα χαϊδεύουν το καράβι, και τα δελφίνια χοροπηδούν στην πλώρη μας. Προσπαθούν να μας παραβγούν στο τρέξιμο.
Πάνω στη θάλασσα το βλέμμα συνεχώς σκορπίζει στις διάχυτες χρυσές ανταύγειες που στεφανώνουν τα ήσυχα κύματα. Και το βράδυ ο έναστρος ουρανός φανταστικός, μαγικός.
Το πλήρωμα όλοι με ένα χαμόγελο πάνω στο καράβι, σιγοτραγουδούν αγαπημένα τραγούδια της πατρίδας.
ΤΕΤΑΡΤΗ : Κροσσάρομε τον Ειρηνικό Ωκεανό προς την Κορέα.
Πλέομεν με 17 κόμβους ανά ώρα και το καράβι προχωρεί γοργά στον προορισμό μας.
ΠΕΜΠΤΗ : Ο καιρός χάλασε γρήγορα κάτω από τα A leutia νησιά, το βαρόμετρο έπεσε απότομα, η θάλασσα αγρίεψε σήκωσε ψηλά κύματα, ο ήλιος εξαφανίστηκε.
Το βράδυ τα αστέρια χάθηκαν στον ουρανό.
Άνεμος Β.Δ. 10 μποφώρ.
Ορατότης περιορισμένη, πλέομεν συμφώνως Δ.Κ.Α.Σ.
Βίαιοι προνευστασμοί και διατοιχισμοί πλοίου.
Γρήγορη ενίσχυση του Β.Δ. ανέμου στα 11 μποφώρ.
Σκάφος, πηδάλιο και μηχανή υποφέρουν.
Η ταχύτητα του πλοίου περιορίστηκε στα 9 ν.μ. την ώρα.
Μεταφορά πηδαλίου από τον αυτόματο πιλότο στο χέρι.
Εκτελούνται διπλές φυλακές γεφύρας.
Εδόθη εντολή όπως σφραγιστούν οι πόρτες ακκομοδεσίου και Pump room.
Ελάττωση στροφών κύριας μηχανής, προς αποφυγή ζημιών.
Το καράβι βογκώντας σαν πληγωμένο θηρίο από τα φοβερά κύματα της μανιασμένης θάλασσας, προχωρεί αργά.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ : Τα κύματα φθάνουν μέχρι την κόντρα γέφυρα, μας άρπαξαν από το Boat Deck την δεξιά σωσίβιο λέμβο.
Αισθάνομαι να χάνομαι στο βάθος της θάλασσας, η φουρτούνα προσπαθεί να καταπιεί το καράβι.
Σταλικωμένος στη Γέφυρα σκέπτομαι τον παππού μου και τον θείο μου, που πνίγηκαν και την μητέρα μου να κλαίει απαρηγόρητη.
Κλεισμένοι στο Accommodesion κάνουμε τον σταυρό μας στην Παναγία και στον Άγιο Νικόλαο, να σωθούμε απ’ την αγριεμένη θάλασσα.
ΣΑΒΒΑΤΟ : Οι βαρδιάνοι Γέφυρας και Μηχανής στα πόστα τους. Ο Μαρκόνης φέρνει το ποθητό ρεπόρτο της μπουνάτσας.
Ο καιρός καλμάρησε και ο άνεμος άλλαξε ρότα. Πολλές μέρες πέρασαν με φουρτούνες και μπουνάτσες, τα συμβάντα του ταξιδιού καταχωρήθηκαν στο ημερολόγιο καταστρώματος.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΦΙΞΗΣ : Ευλογημένη μέρα. Ξημερώματα έξω από το λιμάνι της Intseon. Μηχανή πρόσω αργά. Οι πρώτες βάρκες ήρθαν να μας καλωσορίσουν. Τέλος καλό, όλα καλά.
Τελείωσε ακόμα ένα λογκάδο, κουραστικό και επικίνδυνο ταξίδι.
Ήλθαν και τα ρυμουλκά να μας μανουβράρουν στην προβλήτα.
Δόξα τω Θεώ φτάσαμε στο λιμάνι.
Σήμερα αρχίζουν και οι εικοστοί τέταρτοι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Σεούλ.
Σωτήριον έτος 1988.
(μικρό απόσπασμα από το ημερολόγιο του Μ/Τ SALAMIS )
Νίκος Στυλιανού