♦ Μελαγχολικό το σημείωμα, σκάλωσε στο περιδέραιο του Αυγούστου.
♦Ένα μυρμήγκι παρηγορήθηκε στην αναζήτηση, ενώ οι διαδρομές κατέγραψαν την επιτήδευση των ακατοίκητων αντιπαθητικών φωνών. Συναλλαγές της φύσεως στους χειροποίητους μικρούς δρόμους, όπου ο χρόνος αντιστέκεται στην ευεργεσία της θλιβερής δοκησισοφίας, ενώ με την αδιάσπαστη προσοχή της αισθητικής μαστορεύει συναρπαστικά τη συνέχεια, φυτεύοντας αγριολούλουδα, βατομουριές, μολόχες και τσουκνίδες.
♦ Εγκαταλείφθηκε στο παραλήρημα η φωνή και τα σώματα, μολυβιές υποστιγμής, περιόρισαν το κείμενο στη νυχτοβρεγμένη ματιά των διαστημάτων. Αποστάσεις των μυστικών στους αφανέρωτους ήλιους, περίσσια συναπαντήματα των σκιών όταν τα φωνήεντα φτιάχνουν τον θόρυβο των ψιθύρων.
♦ Εμφωλευμένη η εύνοια των παρανοημένων περιστατικών, ενώ στη λευκή άμαξα ο παχύσφαιρος επισκέπτης της μικρογραφίας του ονείρου αγοράζει τη σταγόνα της παλαιότροπης αφηγήσεως.
♦ Αποκοίμησις και οι συλλογισμοί μογίλαλης εκφοράς, πρωτοδημιουργήματα λευκού χάρτου, υπογραμμίζουν στις καλοκαιριάτικες περιλήψεις των ειδήσεων την πρωτοκλισία του ενικού αριθμού.
♦ Και στους πληθυντικούς των πόλεων οι προαναγγελίες των εξεχόντων μετρούν την αντοχή των αισθήσεων.
♦ Και οι μέρες χαράσσουν στο τελείωμα της ψευδαισθήσεως το φθινόπωρο των αναπνοών. Διαπραγματεύσεις στον εξώστη των τερα-τολογημάτων, επαναστάτες μετακινούμενοι συμφώνως προς τας υποδείξεις των συνθηκών και ένας λαός καθηλωμένος στις υποσχέσεις των μεταμφιεσμένων αρχόντων. Φωνήεντα κεντημένα στο όνειρο, εκμετάλλευση της ελπίδας στο ποσοστό της εξουσίας.
♦ Και στο δεύτερο κομμάτι του τελευταίου μήνα της θερινής πλάνης η γιορτινή διήγηση θα επικαλεσθεί τη συγκίνηση των αναμνήσεων.
♦ Πολύχρωμες στολές στις παρελάσεις, επίσημοι κι ανεπίσημοι στον αργό βηματισμό, στην κατανυκτική υποκριτική των συναισθημάτων. Και στο περιθώριο, πίσω απ’ τα σχοινιά, σταυροκοπήματα στην εκφώνηση της ικεσίας και κρυφές προσευχές στα ξεροκαταπήματα των δυνατών λέξεων.
♦ Βαπορίσια υμνολογήματα, χάλκινα προστάγματα ευλογίας, μουσικές υπογραφές καθιερωμένης γραφής κι άσπρα περιστέρια, τρομοκρατημένα φτερά να διακόπτουν στο γαλανόχροο την αυθάδεια της μονοτονίας.
♦ Και στην εξέδρα κάτω από το καυτερό ηλιοβόλημα επαναλαμβανόμενη η εξιστόρηση θα περιπλέξει την ιστορία με το σήμερα, προκαλώντας στην αγανάκτηση την εκδήλωση των μακρόσυρτων επιφωνημάτων.
♦ Στο τέλος της παραγράφου, στην πλάτη της ανηφόρας, στον γυρισμό.
♦ Η θλίψη παρουσίασε στο λευκό μαντίλι το αποτύπωμα. Τα κύματα κτύπησαν τον προβλήτα και το παλιό κανόνι πέταξε μακριά τον θόρυβο της αναπαραστάσεως.
♦ Μια καμπάνα σκόρπισε στους ήχους όλες τις ψαλμωδίες και μια φλογέρα αυτοσχέδια άφησε μια σταγόνα κόκκινη στα μικρά δάχτυλα.
♦ Στο πλακοστρωμένο ευθύγραμμο χάραγμα οι πατημασιές έδωσαν τα ασημένια τάματα του μονολόγου κι ένας αέρας έφιππος, μαΐστρος δροσερός, έκρυψε στις χούφτες του τον αγιασμό που ξέφυγε απ’ το σκαλισμένο μυροδοχείο.
♦ Στο επιμύθιο, το ημερολόγιο ανοίγει την εξώθυρα κι η νοσταλγία αρχίζει και συλλογιέται το προαναφώνημα.
♦ Και στους αληθινούς κόλπους.
♦ Δίπλα στα κύματα. Αγάπη και πόθος.
♦ Και τα δυο μέσα στην αρίθμηση.
Γιώργος ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ (Το Ποντίκι)